1. Ja som klient tvoj, nebudeš mať iné starosti okrem plnenia mojich rozmarných želaní. Každé slovo klientovo musí byť brané na vedomie s maximálnou vážnosťou a všetkým potrebám klienta je nutné neodkladne vyhovieť! Aj v prípade, že klient už 35 krát zmenil svoje pôvodné rozhodnutie a vy ste za posledný týždeň spali cca 10 hodín.
2. Nevezmeš peniaze klienta nadarmo. Je úplne samozrejmé, že sa dobrovoľne vzdáme dohodnutej finančnej odmeny, ak máme pocit, že neboli uspokojené absolútne všetky potreby klienta. Čo na tom, že nebude za čo jest. Blaho klienta je prvoradé.
3. Spomni, aby si si prácu pre klienta vážil. Poďakovanie za pridelenú prácu a mail plný neodkladných úloh je samozrejmosťou. Niekedy nie je na škodu prejaviť nadšenie aj verejne, pred menej motivovanými kolegami.
4. Cti klienta svojho. Klienta si je nutné patrične uctievať príležitostnými darmi, vyzdvihovaním jeho charakteru pred tretími osobami a primerane hlasným smiechom na jeho vtipoch. Samozrejmosťou je úprimná túžba priblížiť sa čo najviac svojmu ideálu - klientovi.
5. Nevezmeš meno klienta nadarmo. Akékoľvek nutkanie na vyrieknutie nepravdivých alebo hanlivých slov na adresu klienta je potrebné potlačiť už v zárodku. Výbornými pomocníkmi, najmä v prvotnej fáze spolupráce s klientom, sú autogénny tréning a upokojujúce čaje. V kritickej situácii je prípustné vyrozprávať sa hluchonemému susedovi a následne sa potrestať tým, že sa vzdáte 50% honoráru za svoju prácu.
6. Neokradneš klienta o drahocenný čas. Úctu ku klientovej práci preukazujeme aj tým, že ho nepozývame na zbytočné stretnutia, nežiadame ho o zbytočné informácie, nenútime ho písať nám maily ani nám telefonovať. Ak to uzná za vhodné, bude nás kontaktovať sám. Na škodu nie je schopnosť telepatie, vďaka ktorej môžeme efektívnejšie narábať s časom klienta.
7. Nebudeš odporovať klientovi. Platí staré známe – klient má vždy pravdu. A ak ju nemá, treba rešpektovať pravidlo 7.
8. Nebudeš bažiť po inom klientovi. Ponúka vám niekto viac a chce od vás menej? Buďte k sebe úprimný, už teraz to vyzerá podozrivo. Svojho klienta si treba strážiť ako oko v hlave, lepšiu prácu skutočne nenájdete. Raz budete so smiechom spomínať na to, ako ste o desiatej večer po 18-ty krát prepisovali prezentáciu, ktorú na druhý deň klient aj tak nepoužil.
9. Nebudeš otravovať klienta s nezmyselnými požiadavkami. Klienta zásadne o nič nežiadame. Na riešenie nezmyselných požiadaviek sme tu predsa my. Klient má dosť vlastných problémov, preto ho nebudeme zaťažovať trápnym schvaľovaním rozpočtu alebo podpisovaním vyhlásení.
10. Nezomrieš. Je absolútne neprípustné aby čokoľvek (vrátene smrti) ohrozilo vaše služby klientovi. Jediný, kto vás môže uvoľniť zo služby je sám klient. Dúfajte však, že k tomu nikdy nedôjde.